Om de erkenning te kunnen geven, heeft Cedeo getoetst of het CAOP voldoet aan de juiste criteria en er is een klanttevredenheidsonderzoek gedaan. Opdrachtgevers voor wie het CAOP een opleiding of training heeft verzorgd, krijgen daarbij een aantal gerichte vragen over hun ervaringen met het CAOP. Hoe waarderen zij de samenwerkingsrelatie, de dienstverlening en de prestaties van onze organisatie? Centraal staat daarbij telkens de vraag in hoeverre we erin zijn geslaagd gewekte verwachtingen en gedane beloften daadwerkelijk waar te maken.
Sterke punten
Zoals genoemd is een voorwaarde voor de erkenning dat 80% van de klanten (zeer) tevreden is. Alle referenten hebben hun tevredenheid over de medezeggenschapsopleidingen van het CAOP geuit en maar liefst 70% heeft zelfs aangegeven ‘zeer tevreden’ te zijn. Een mooie uitkomst! Vooral de kwaliteit van het opleidingsprogramma, de uitvoering, de deskundigheid van de trainers en de prijs-kwaliteitverhouding worden als positieve punten gewaardeerd.
Enkele citaten van referenten uit het klanttevredenheidsonderzoek:
- ‘We hebben hier al meerdere trainingen gevolgd en steeds werd er uitstekend ingespeeld op onze behoeften. De mogelijkheid om eigen vragen en casuïstiek te bespreken, was bijzonder waardevol.’
- ‘Beide trainers waren zeer bekwaam en zorgden voor een boeiende training. Ze hadden zich grondig verdiept in de organisatie en controleerden actief of iedereen de stof begreep.’
- ‘De ruime werkervaring van de trainers maakte het mogelijk om allerlei relevante onderwerpen tijdens de training aan te snijden. Hij maakte interessante zij-uitstapjes die de theorie verlevendigden en was zeer goed op de hoogte van de actuele gebeurtenissen, wat hem in staat stelde effectief in te spelen op de dynamiek binnen onze groep. Hij zorgde ervoor dat iedereen zich betrokken voelde.’
- ‘Het was uitstekend. Er was ruimte voor vragen en de trainer was zo deskundig dat we aan zijn lippen hingen. Er was vooraf gevraagd of we onze eigen cases konden inbrengen. Gezien de beperkte voorkennis in de groep, werd er laagdrempelig gestart. Het was een mooi proces. Af en toe wilden de deelnemers meer, gedreven door hun gretigheid, maar soms hield de trainer het wat korter. Later gingen we hier dieper op in. De PowerPointpresentaties, de cases op papier en de quiz verrijkten de ervaring.’
Meer informatie
Wil je meer weten over de medezeggenschapsopleidingen? Bekijk dan ons overzicht aan medezeggenschapstrainingen en de agenda.