Om de erkenning te kunnen geven, heeft Cedeo getoetst of het CAOP voldoet aan de juiste criteria. Daarnaast is er een klanttevredenheidsonderzoek gehouden. Opdrachtgevers voor wie het CAOP een opleiding of training heeft verzorgd, hebben een aantal gerichte vragen over hun ervaringen met het CAOP moeten beantwoorden. Hoe waarderen zij de samenwerkingsrelatie, de dienstverlening en de prestaties van onze organisatie? Centraal staat daarbij steeds de vraag in hoeverre we erin zijn geslaagd gewekte verwachtingen en gedane beloften daadwerkelijk waar te maken.
Sterke punten
Cedeo verlangt voor erkenning dat 80% van de klanten (zeer) tevreden is. 49% van de organisaties die een medezeggenschapsopleiding van het CAOP heeft gevolgd, is tevreden. 34% is zelfs zeer tevreden. Het CAOP heeft op geen enkel punt een ‘(zeer) ontevreden’ gescoord. Een mooie uitkomst! Vooral de kwaliteit van de uitvoering, deskundigheid van de trainers, niveau van organisatie/administratie en prijs-kwaliteitverhouding worden als positieve punten gewaardeerd.
Enkele citaten van referenten uit het klanttevredenheidsonderzoek:
- ‘Het programma was geheel aangepast aan onze wensen en volledig op maat.’
- ‘De opleider hield er goede didactische methoden op na en was prettig in de omgang. Hij was facilitator maar was ook didactisch vaardig om tot een goed resultaat te komen. Hij spiegelde mensen goed voor hoe ze in de communicatie het best tot hun recht konden komen’.
- ‘Wij zijn een vrij nieuwe OR en bijna niemand had ervaring met vergaderen en alles wat daarbij kwam. Inmiddels is iedereen zelfverzekerd en capabel’.
- ‘Je hebt snel contact. Als er iets toegezegd wordt, heb je het binnen korte tijd in de mailbox. Ze zijn heel open en transparant.’
- ‘Ze kennen het werkveld heel goed. Medezeggenschap bij de overheid is net iets anders dan in een fabriek of bij een verzekeraar. Ze nemen een aparte positie in. Ik maak graag gebruik van hun kennis.’
Meer informatie
Wil je meer weten over de medezeggenschapsopleidingen? Bekijk dan ons overzicht aan medezeggenschapstrainingen en de agenda.