Communities en platforms
Samen bereik je meer. Dat is de kracht van communities en platforms. Je verbindt mensen en brengt ze samen. Met een community ben je in contact met je doelgroep en ga je de dialoog aan. Wij brengen de uitgangspunten in kaart, bepalen de juiste strategie en ontzorgen je in het optuigen van de community.
Voor wie is het?
Jouw grootste doel is om mensen samen te brengen en met elkaar te verbinden. Een waardevolle community vergroot de betrokkenheid van je doelgroep. Wij helpen jou met het opzetten van een succesvolle community en bijbehorend platform en helpen je met het uitbouwen van je community-strategie.
Wat houdt het in?
Online interactie is heel belangrijk en wordt steeds belangrijker. Je doelgroep wil niet meer alleen informatie ontvangen, ze willen meedenken, verbinden en bijdragen aan het gezamenlijke doel. Een online community en platform is dé plek waar mensen in contact komen met jouw organisatie om van elkaar te leren, kennis op te doen en kennis uit te wisselen.
Community Sterk Medezeggenschap
Actieve community opgezet voor Sterk Medezeggenschap
Sterk Medezeggenschap Bouwen aan een community
Voor Sterk Medezeggenschap heeft de redactie een socialmediastrategie opgesteld en uitgevoerd. Zo werd er een actieve community opgericht die met name op LinkedIn veel succes had. Door snackable content aan te bieden, werd de community steeds gevoed met handige en relevante informatie.
Bekijk de videoHoe werkt het?
Wij helpen jou met het opzetten van een waardevolle community die aansluit bij de behoefte van de doelgroep. Ons communicatieteam bestaat uit enthousiaste specialisten, zoals communicatieadviseurs, (web)redacteuren, vormgevers, socialmediaexperts en online marketeers. Met een scherpe en creatieve blik nemen we het hele (community)proces uit handen. Van het in formuleren van de strategie tot het creëren van betekenisvolle content voor jouw community en platform.
Afhankelijk van de vraag doorlopen we de volgende stappen:
- Intake en onderzoeksbehoefte
- Formuleren uitgangspunten en strategie
- Ontwikkelen platform
- Ontwikkelen content
- Oprichten (socialmedia)kanalen
- Beheer (redactie, doorontwikkeling)
Wat levert het op?
Met een online community bind je de doelgroep aan je merk, organisatie of dienst. Je creëert een platform waar mensen met een gedeelde interesse of behoefte elkaar ontmoeten en kennis kunnen uitwisselen. Meer voordelen van een online community:
- Een online community draagt bij aan de interactie met je doelgroep.
- Je kunt een online community inzetten voor co-creatie van bijvoorbeeld nieuwe producten of diensten.
- Je creëert een loyale doelgroep.
Hoeveel kost het?
Elke community spreekt een andere doelgroep aan en behoeft een eigen strategie. Na het in kaart brengen van jouw behoefte en doelen leveren we een op maat gemaakte offerte.
Gerelateerde cases
Ga vrijblijvend in gesprek met een expert
Hakkaart
van der Putten
Tsiang
Dingemanse